Levi writes:
La trente et unieme se rapporte au shin, qui represente la lampe magique ou la lumiere entre les cornes de Baphomet. C'est le signe kabbalistique de l'od ou le la lumiere astrale avec ses deux poles et son centre equilibre. On sait que dans le langage des alchimistes le soleil signifie l'or, la lune l'argent, et que les autres etoiles ou planetes se rapportent aux autres metaux. On doit comprendre maintenant la pensee du juis Abraham.
The thirty-first relates to shin, which represents the magic lamp or the light between the horns of Baphomet. This is the sign of the Kabbalistic Od or the astral light with two poles and center balance. We know that in the language of the alchemists gold means the sun, the moon silver, and the other stars or planets refer to other metals. Now one must understand the mind of Abraham the Jew.
Thanks, Kwaw. The part that I ascribe to the Fool follows after that in Lévi's text. He speaks about Shin as the magical light - leading to animal magnetism in animals and then speaks of the brutish man who is subject to the fatalities of this light, eventually becoming a madman.
Levi continues:
Le feu secret des maitres en alchimie était donc l'électricité, et c'est la toute une moitie de leur grand arcane; mais ils savaient en équilibrer las force par une influence magnetique qu'ils concentraient dans leur athanor. C'est ce qui résulte des dogmes obscurs de Basile Valentin, de Bernard Trévisan et de Henri Khunrath, qui, tous, prétendent avoir opéré la transmutation comme Raymond Lulle, comme Arnaud de Villeneive et comme Nicolas Flamel.
La lumière universelle, lorsqu'elle aimanté les mondes, s'appelle lumiére astrale; lorsqu'elle forme les métaux, on la nomme azoth, on mercure des sages; lorsqu'elle donne la vie aux animaux, elle doit s'appeller magnétisme animal.
La brute subitles fatalites de cette lumière; l'homme peut la diriger.
C'est l'intelligence qui, en adaptant le signe à la pensée, crée les formes et les images.
La lumière universelle est comme l'imagination divine, et ce monde qui change sans cesse, en demeurant toujours le mème quant à ses lois de configuration, est le reve immese de Dieu.
L'hommme formule la lumière par son imagination; il àttire à lui la lumière suffisante pour donner les formes convenables à ses pensées et meme à ses reves; si cette lumière l'envahit, s'il noie son entendement dans les formes qu'il èvoque, il est fou. Mais l'atmosphère fluidique des fous est souvent un poison pour les raisons chancelantes et pour les imaginatons exaltèes.
The secret fire of the master alchemists was therefore electricity, and that's a half of their great secret, but they knew how to balance its force by a magnetic influence that was focused in their athanor. This is the result of obscure dogmas of Basil Valentine, of Bernard Trevisan and of Henry Khunrath, who all claim to have made the transmutation like Raymond Lully, Arnaud de Villeneive and Nicolas Flamel.
The universal light, when worlds are magnetized, is called astral light; when it forms metals, it is called Azoth, or philosophical Mercury, when it gives life to animals, it should be called animal magnetism .
To the brute that light is fatal, man can direct it.
It is intelligence that, by adapting the sign to thought, creates forms and images.
The universal light is like the divine imagination, and this world which is always changing, always remaining the same with regard to its laws of configuration, is the immense dream of God.
Man formulates light by his imagination, he draws enough light to himself to give proper forms to his thoughts and even his dreams; if this light overcomes and his understanding drown in these forms, he is mad. But the fluidic atmosphere of the mad is often poison for tottering reason and exalted imaginatons.